Wim en Bob wonen in Grimbergen, niet ver van de Dovy-toonzaal. Op aanraden van één van de ouders, die enkele jaren geleden een Dovy-keuken plaatste, gingen ze er een kijkje nemen. Ze werden overdonderd door de keuzemogelijkheden en kozen voor hun nieuwe keuken drie verschillende elementen en twee soorten werkbladen. Samen met de keukenconsultant hebben ze hun wensen omgevormd tot een prachtig geheel.

Veel keuze in de toonzaal

“Toen we binnenkwamen, verwachtten we veel types van keukens te zien en een breed beeld te krijgen van de mogelijkheden. Zelf hadden we niet iets in gedachten. We wisten wel dat we een grote open keuken wilden met een eiland. Dat hadden we al zo’n beetje in ons hoofd, maar hoe onze keuken eruit zou zien, dat hadden we absoluut niet voor ogen”, vertelt Wim.

“In de toonzaal is er veel keuze en daardoor werd onze lijst van wensen en verlangens alsmaar langer”, vult Bob aan. “We wilden een redelijk strak design, veel plaats om te werken want we koken allebei graag, veel kastruimte en voldoende ruimte om rond het eiland te passeren als bijvoorbeeld de afwasmachine open staat. Daarnaast wilden we ook eten in de keuken, dus moest de tafel met de keuken verbonden zijn en een koffiecorner en kastenwand waren een must. Qua materialen zijn we voorstander van hout in ons interieur want dat geeft een warm gevoel, zowel in de ontbijtruimte als in de koffiecorner. En composiet als werkblad op het kookeiland want dat is hygiënisch en makkelijk qua onderhoud.”

Klantgetuigenis Goossens-Hermans

“Ik weet nog dat, toen we de toonzaal binnenkwamen, we direct op de keuken botsten waarvan we zeiden “Dat is echt wel het meubel dat we willen”. Een verdieping hoger ontdekten we een tafel die erbij paste en nog wat verder bijpassende kleuren. Samen met de keukenconsultant hebben we dan alles tot één mooi geheel kunnen puzzelen, volledig naar onze smaak en stijl”, zegt Wim.

Klantgetuigenis Goossens-Hermans toestellen

De keukenconsultant biedt een luisterend oor

“Maar het blijft niet bij de keuze van het meubilair alleen want dan begint het pas”, herinnert Wim zich. “Daarna kies je de kleur van de binnenkant van de kasten, de bekleding, het soort laden, de toestellen… Soms moet je iets complexere keuzes maken maar daarin word je goed begeleid, altijd stap per stap. Het gesprek verliep heel vlot, de keukenconsultant keek niet alleen naar de stijl maar ook naar de doelstelling. De persoonlijke aanpak daarbij is ook belangrijk: ons leren kennen en weten wat we met dit project wilden bereiken. Voor ons was dit belangrijk omdat alles in de planning moest passen voor de volgende werkzaamheden, zoals de keuze van de vloer bijvoorbeeld.”

Een opmerkelijke kastenwand

“Het opbergen van de wasmachine, droogkast en borstels in de kastenwand is voor ons echt een meerwaarde omdat we anders een bijkomende bergruimte hadden moeten creëren. Een wasplaats neemt veel plaats in beslag. Nu hebben we alle was- en poetsgerief netjes geïntegreerd in 2 kolomkasten. Links de borstelkast en rechts een kast waar beide machines perfect in passen dankzij een stevige, ijzeren constructie die op maat gemaakt is. Voor ons was het belangrijk dat het niet alleen mooi oogt, maar dat het ook heel stevig is”, zegt Bob. “In de kastenwand hebben we allemaal uitschuifbare laden, ook op de hogere gedeelten, zodat je niet volledig in de kast moet gaan om er iets uit te halen of in te zetten. Dat was een suggestie van onze keukenconsultant.”

Klantgetuigenis Goossens-Hermans wasplaats
Klantgetuigenis Goossens-Hermans

Waarom kiezen voor Dovy?

Op de vraag “Waarom zijn jullie tevreden over jullie nieuwe Dovy-keuken?” treden Wim en Bob elkaar bij en vullen ze elkaar aan in hun antwoorden: “Ik ben ervan overtuigd dat het voor ons belangrijk was om samen te werken met een bedrijf dat in België gevestigd is omwille van de manier waarop alles opgevolgd wordt, de snelle interactie, de plaatsing en de goede contacten. Dat heeft ervoor gezorgd dat onze keuken op korte termijn geplaatst werd en dat alles goed op elkaar volgde”, zegt Wim. “Inderdaad”, zegt Bob “Daarom is het belangrijk om met Belgische kwaliteit en Belgisch vakmanschap te werken. Daar geven wij de voorkeur aan. We hadden één vaste contactpersoon die alles geregeld heeft. We werden van alles op de hoogte gebracht en konden er altijd terecht voor vragen. Onze keukenconsultant kwam ter plaatse kijken en reikte altijd een oplossing aan. Dat was echt wel een pluspunt.” “Weet je”, zegt Wim “Dit is geen goedkope keuken maar we hebben zeker waar voor ons geld gekregen en daar zijn we blij mee.”

Andere klantgetuigenissen