De nieuwe Dovy-keuken van Eline staat er nu anderhalf jaar en ze is nog steeds heel lovend over de kwaliteit, de materialen, de levering, de plaatsing én de service. Hoog tijd om eens langs te gaan om kennis te maken en Eline haar verhaal voor de camera te laten doen. Ze spreekt zo lovend over de samenwerking met Dovy dat het wel een reclamespot lijkt…
Op de vraag waarom Eline gekozen heeft voor Dovy, steekt ze enthousiast van wal: “Ik heb een 3-tal keukenzaken allemaal dezelfde briefing gegeven en het resultaat was overal hetzelfde: 2 kolomkasten links en 2 rechts”. Dan ben ik bij Dovy binnengestapt en de verkoper heeft in eerste instantie heel goed naar mij geluisterd. Hij kreeg exact dezelfde briefing, maar tekende een opstelling met 3 kolomkasten aan de rechterkant waar alle toestellen én opbergruimte samenkomen. Dat klopt gewoon veel beter, want ik wilde in eerste instantie een praktische keuken met zo min mogelijk over- en weer geloop.
Eline had in haar hoofd een vrij goed beeld van wat ze wou. Ze is immers aan haar derde keuken toe en wou dingen vermijden waar ze zich vroeger aan ergerde in een keuken. “Ik wilde absoluut een natuursteen aan het kookfornuis want daar kun je een warme pot op zetten zonder eerst naar een onderlegger te moeten zoeken. Of een grote frigo met een vriesvakje voor ijsblokjes. Dan moet ik niet naar de berging lopen om een ijsblokje in mijn gin-tonic te gooien. Geen microgolf meer met een draaiplateau voor mij. Een rechthoekige schotel past daar niet in. Die kleine dingen heb ik geleerd.”
“Zijn er zaken die je niet kon realiseren?” “Jawel”, zegt Eline. “Ik wilde natuursteen aan het kookvuur en aan het schiereiland, maar dat paste niet in mijn budget. Nu ben ik heel blij dat de verkoper mij aangeraden heeft om te kiezen voor laminaat met een houtlook. Dat geeft een warme toets aan de keuken. Eerst stond ik wat sceptisch tegenover het gebruik van laminaat als werkblad, maar de verkoper heeft mij weten te overtuigen. Ik dacht dat het materiaal kwetsbaar zou zijn of gevoelig voor vlekken, maar dat is helemaal niet zo. Afkuisen met een schotelvod, afdrogen en klaar.”
“Ben je tevreden op het vlak van begeleiding?” “Absoluut!”, repliceert Eline. “Qua indeling van de kasten heb ik de visie van de verkoper gevolgd. Aan de voorzijde van het eiland heeft hij vier smallere kasten getekend tegenover andere keukenzaken die daar standaardkasten tekenden. De smallere kasten zorgen voor een strakkere look en op esthetisch vlak geeft dat wel degelijk een mooier resultaat door het maatwerk. De verkoper heeft veel ervaring en doet zijn job met hart en ziel. Hij luistert naar je als klant, geeft advies en legt ook uit waarom hij bepaalde zaken aan- of afraadt voor mij. Onder de oven was er bijvoorbeeld nog ruimte voor een kleine kast met een legplank. Hij zei: “Eline, voorzie daar een lade, dat is praktischer want anders moet je op je knieën gaan zitten om de inhoud te zien.” En hij heeft groot gelijk. Dikke duim dus qua begeleiding.”
“Waarom zou je Dovy aanraden?” Heel spontaan antwoordt Eline: “Dovy zegt wat ze gaan doen en doen wat ze zeggen. Als ze je zeggen ‘op die datum wordt alles geleverd, op die datum wordt alles geplaatst, enzovoort’, dan houden ze zich eraan. Onder aannemers de dag van vandaag is dat niet meer evident.”
“En wat met de prijs-kwaliteitverhouding? Hoe vind je die?” “In vergelijking met andere keukenzaken is Dovy niet de goedkoopste, maar als je kwaliteit wilt, dan ben je bij Dovy aan het juiste adres. Ik wilde degelijk materiaal hebben, zowel qua kasten als qua toestellen. Uiteraard moet je zelf realistisch blijven en moet je ergens keuzes maken om binnen budget te blijven, maar dat is mij heel goed gelukt. Ik ben super tevreden! En ja, het klinkt bijna als een reclamespot, maar het is gewoon zo.”
Naast de gratis prijsofferte ontvang je ook een fotorealistisch ontwerp in 3D dat je in Virtual Reality kan bekijken, net alsof je nieuwe keuken al bij je thuis zou staan.